Lilypie Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie 5th Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie 1st Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Wednesday, October 5, 2011

Wanita Itu Istimewa

Salam dan Selamat Pagi.. Artikel ni ummi jumpa kat FB.. Ummi share sket yek kat sini..


Ya Allah, mengapa wanita sering menangis?

Jawabnya:

Kerana wanita itu unik.
Aku ciptakannya sebagai makhluk istimewa,
AKu kuatkan bahunya untuk menjaga anak-anaknya,
AKu lembutkan hatinya untuk memberi rasa aman,
AKu kuatkan rahimnya untuk menyimpan benih manusia,
AKu teguhkan peribadinya untuk terus berjuang pada saat yang lain menyerah,
AKu berikannya naluri untuk mencintai anak-anak dalam apa jua keadaan sekalipun,
AKu kuatkan batinnya untuk tetap menyayangi walau dikhianati oleh teman,
Walau disakiti oleh “orang” yang dia sayangi..
Wanita makhluk kuat,
Tetapi jika satu saat dia menangis itu kerana AKu berikannya air mata untuk membasuh luka batin dan memberi kekuatan baru.

“WANITA itu ISTIMEWA”

Orang selalu cakap pompuan ni lemah la.. ngada-ngada la kalau menangis.. tapi bagi ummi,, dengan menangis seluruh rasa yang menghimpit dada dapat dilepaskan.. dan pada ummi jugak dengan menangis dapat release tension.. tak kesah la orang nak cakap ape kan.. yang penting hati kita lapang bler dah lepaskan sume.. lagipun kte menangis bukan pkai mata orang lain kan..? yang penat mata kita.. hidung kte.. lagi satu.. menangis pun bukan pakai duit pun... So, wanita-wanita kat luar sana,,, menangislah selagi kamu mampu.. Allah berikan air mata yang banyak untuk kita seiring dengan ketabahan yang luar biasa yang ada pada kita,, 

No comments:

Post a Comment